• Multi mogelijkheden
  • Diensten combineren
  • Creativiteit en diversiteit
Brink Multimedia

Ik wil hoog in Google staan! (Deel 2)

Als je met SEO begint voor je website in WordPress of Joomla dan vliegen er allerlei termen om je oren. Vaak worden deze termen verward met elkaar, vandaar dat we de belangrijkste even aanhalen en uitleggen.

Ranking
Het is iets waar veel mensen waarde aan hechten, maar juist vaak van de ene verbazing in de ander vallen. Het is de plek waar jouw website getoond wordt als je deze zoekt via een zoekmachine zoals Bing of Google.
Echter vergis je niet, die plek kan per apparaat verschillen. Het heeft namelijk invloed of je kijkt via computer of mobiel. Sterker nog, je positie in de zoekmachine is ook afhankelijk van tijd en locatie.

Zoekterm of zoekwoord
Dit zijn de woorden die mensen intikken bij de zoekmachines. Iemand die op zoek is naar producten die te maken hebben met Honden zal hoogstwaarschijnlijk geen woorden gebruiken zoals: “Wielrennen”. Het zullen dan ook altijd onderwerp gerelateerde woorden zijn.

SERP
Deze afkorting staat voor Search Engine Result Page. Het is de pagina waar de zoekresultaten op staan.

Backlinks
Dit zijn links naar een website toe. Dit kan naar jouw website zijn, maar het kan ook vanuit jouw website naar een andere site toe. Het woord “WEBsite” zegt het al. Het is een web van links naar elkaar. Hoe groter dit web, hoe beter dit is. Een zoekmachine interpreteert een website die vaak gelinkt wordt als belangrijk.

Metatags
Dit stukjes die tekst die toegevoegd worden aan een site, maar die een bezoeker niet kan zien. Deze stukjes tekst zijn bedoeld voor de zoekmachine. De stukken tekst worden gebruikt om in de zoekresultaten een omschrijving te tonen.

SEO voor je website